Základem přileb je kompositový korpus, na kterém záleží odolnost a kvalita přilby. Na výrobu přileb se používají tři typy tkanin – skelná tkanina, uhlíková tkanina (carbon) a kevlarová tkanina (aramid). Skelná tkanina je základní materiál pro výrobu všech vrstvených laminátů. Uhlíková vlákna zajišťují výrobku velmi vysokou tuhost a pevnost. Uhlík je 3 krát pevnější v tlaku a 3 a půl krát v tahu než skelná tkanina. Díky těmto výborným vlastnostem, nemusí být na výrobek použito takové množství vrstev, jako je tomu u výroby ze samotné skelné tkaniny. Tím se výrobek stává lehčím. Proto se s tímto materiálem můžete setkat ve sportu na profi úrovni (karosérie F1, kajaky, hole, pálky….), nebo ve zdravotnictví (protetika). Kevlarová vlákna dodávají výrobku tuhost, odolnost vůči nárazu a odolnost vůči abrazi. Tento materiál je pro své vlastnosti používán například v balistických vestách. Kombinací těchto materiálů se vyvažuje houževnatost kevlaru a tuhost uhlíku. Tím se zajistí přilbám dostatečná pevnost, aby vydržela přilba i větší náraz, a odolnost, aby při poškození přilby laminátové třísky neporanili hlavu.

Jaké byli pro výrobu použity materiály poznáte, pokud nahlédnete na vnitřní stranu korpusu. Uhlíková tkanina má černá a kevlarová tkanina žlutá vlákna. U většiny přileb, které se na trhu objevují, není vnitřní strana přilby nastříkaná barvou, protože není důvod kvalitu schovávat a navíc další vrstva barvy by zvýšila hmotnost výrobku. Tímto lze jednoduše ověřit kvalitu laminátu přilby. Pokud je přilba zhotovena jen z laminátu bez kevlar-uhlíkových výztuží, je zřejmá snaha dosáhnout co nejnižších nákladů na úkor pevnosti nebo váhy výrobku.

Na přilbách jsou použity pevnostní přezky v dvoubarevném provedení.

Vnitřní polstrování našich přileb je ušito z vysoce kvalitních materiálů. Je vyjímatelné, což usnadňuje jeho údržbu. Polstrování je navrženo s ohledem na co největší pohodlí pilota. Velikosti jsou vhodně zvoleny tak, aby přilba nebyla volná, ale aby pevně obepínala hlavu a netlačila.

Pro zástavbu motorových přileb jsou použity velmi malé a lehké vysílačky Albrecht Tectalk FM+. Zástavba vysílačky je umístěna mimo přilbu, uvnitř přilby tedy nejsou žádné případné výstupky, které by ohrožovaly hlavu pilota, a elektronika vysílačky se nepoškozuje, pokud se pilot zpotí.

U motorových přileb mají sluchátka pro ochranu proti hluku již ve standardním provedení gelové náušníky a jsou výškově nastavitelná.

 

Přilby Basic, Aero, Open Face, Suchanek, Maxim, Full Face

 

CZtech1.jpg

CZtech2.jpg

 

Přilby Race a Integra

 

 

CZtech3.jpg

CZtech4.jpg

 

CZtech5.jpg

Přiba Power

CZtech6.jpg

 

CZtech7.jpg

 

Přilba Engine

CZtech8.jpg

CZtech9.jpg

CZtech10.jpg